دیجیتال به روز

دیجیتال به روز
*بـــا افــتخــار خـــوش آمــدیــد* 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

تبـــادل لینـکــ غیــر فعــال اســـت . مدریــت وبلاگـــــــــــ





 

eosm-550x393

 

 

Canon EOS-M


در پایان نقد و بررسی دوربین کانن 650D گفته بودیم که با توجه به دست یافتن کانن به فن آوری ساخت لنزهای STM و سنسورهای تصویر هیبریدی با توانایی فوکوس خودکار سریع، احتمالا باید در آینده ای نزدیک در انتظار معرفی نخستین دوربین بدون آینه-با لنز قابل تعویض از این شرکت باشیم.

سه شنبه, 27 تیر 1391 00:00

Samsung EX2F

نوشته شده توسط

 

EX2F

 

Samsung EX2F

دوربین دیجیتال سامسونگ ای ایکس 2 اف

در ماه جولای سال 2012، سامسونگ دوربین کامپکتی را معرفی کرد که با همه‌ی کامپکت های معرفی شده تا آن تاریخ یک تفاوت عمده داشت.

n00022661-b

یک مهندس مکانیک و یک طراح گجت دوربین عکاسی طراحی کرده‌اند که به کمک چشم انسان کنترل می‌شود.


 

EOS 650D FSL LCD OPEN w EF-S 18-55mm

Canon EOS 650D

 

دوربین دیجیتال کانن ای او اس 650 دی

 

Sony Cyber-shot DSC-RX100

نوشته شده توسط

intro2

 

 

معرفی دوربین جدید شرکت سونی (Cyber-shot DSC-RX100)

 

 

آی تی بیلیک : شرکت سونی امروز دوربین جدید خود را معرفی کرد

 

نوشته شده توسط

شبکه تلویزیون ملی ژاپن، NHK تصمیم گرفته است که با تولید و توسعه یک دوربین ویدیویی ۳۳ مگاپیکسلی، فرمت استاندارد پخش برنامه خود را به Ultra High Definition تغییر دهد.

 

 

 

پنتكس دوربين جديد K-30را رونمایی کرد

 

 

شرکت ژاپنی Pentaxدوربين جديد خود با نام K-30را در کلاس متوسط رونمایی کرد که از بارزترين قابليت‌های آن می‌توان به بدنه مقاوم در برابر گردوغبار و سرما (تا ده درجه سانتي‌گراد زيرصفر) و فناوری لرزه‌كاه اشاره کرد.

 

 

 

در حال حاضر بیشتر اسمارت فون‌ها کیفیت دوربینی برابر یا کمی پایین‌تر از دوربین‌های دیجیتال دارند بنابراین لزومی ندارد که برای عکس گرفتن دو دستگاه مختلف را با خود حمل کنید. در اینجا

راهنمایی‌هایی را به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید با اسمارت‌فون عکس‌های خوبی بگیرید.

TG-1 lead

 

آی تی بیلیک : شرکت الیمپوس امروز دوربین جدید و ضد آب خو با نام Tough TG-1 iHS را معرفی نمود.

 

مشخصات کلی :

 

Compact

نوع بدنه

3968 x 2976

حداکثر رزولیشن سنسور

12.0 megapixels

پیکسل موثر

1/2.3" (6.17 x 4.55 mm)

اندازه سنسور

4X

زوم دیجیتال

 

زوم اپتیکال

3"

اندازه نمایشگر

F2.0 - F4.9

دیافراگم

4 sec

حداقل سرعت شاتر

1/2000 sec

حداکثر سرعت شاتر

دارد

فلاش

USB 2.0 (480 Mbit/sec)

اتصال به کامپیوتر

دارد

جی پی اس

 

TG-1 BACK

fingercamera

 

 

موسسه علوم و هنر‌های رسانه‌ای در ژاپن دوربین‌هایی را با نام UBI معرفی کرده است که می‌توانند مانند انگشت‌دانه‌های خیاطی روی انگشت کاربر قرار بگیرند. بنابراین کاربر می‌تواند همانند کادربندی‌های ابتدایی که در آموزشگا‌ه‌های عکاسی و فیلمبرداری یاد داده می‌شوند، با دو دست خود کادربندی کند و عکس بگیرد. حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که با این کار آیا واقعا همان کادری که کاربر از میان انگشتان خود می‌بیند عکس‌برداری می‌شود؟

 

 

نکته جالب اینجاست که میزان کادربندی دقیقا با سنجش فاصله بین دوربین و صورت عکاس اندازه گیری می‌شود. این دوربین دارای یک لنز با دیافراگم ثابت است که متاسفانه امکان زوم نوری را ندارد. بنابراین تنها راه زوم کردن در تصاویر، زوم دیجیتال در هنگام باز کردن تصاویر در کامپیوتر است. متاسفانه این دوربین فعلا باید به یک کامپیوتر وصل باشد، اما قرار است در صورت ورود به بازار به یک حافظه بی‌سیم Wi-Fi مجهز شوذ. شاید بهتر باشد پیش از ورود به بازار همراه با قابلیت انتقال اطلاعات بی‌سیم، باید‌ها و نباید‌های قابلیت بی‌سیم در دوربین‌های دیجیتال درباره آن نیز رعایت شود. فیلم تبلیغاتی آن را در لینک زیر ببینید:

 



808-01دو سال پیش یکی از مدیران ارشد نوکیا به نام Anssi Vanjoki مدعی شد که دیر یا زود تلفن‌های همراه به رقیبی سرسخت برای دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای تبدیل خواهند شد. اگرچه در آن زمان این حرف چندان جدی تلقی نشد، اما با خبری که امروز در کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا منتشر شد، به نظر می‌رسد این گفته به حقیقت نزدیک شده است یا حداقل نوکیا در حال کار روی این پروژه است. گوشی تلفن همراه جدید نوکیا به نام Pure View 808 مجهز به یک حسگر 1/1.2” با رزولوشن 41 مگاپیکسل می‌باشد. بزرگترین حسگرهای به کار گرفته شده روی تلفن‌های همراه تاکنون 1/3.2” بوده و اندازه حسگر این دوربین تقریبا 5 برابر بزرگتر از آن است (در واقع اندازه حسگر این گوشی تقریبا سه برابر حسگر یک دوربین کامپکت معمولی است). بیشترین رزولوشن حسگری که تابحال روی یک دوربین عکاسی DSLR ارائه شده است، مربوط به دوربین نیکون D800 است که همین چندی پیش با رزولوشن 36 مگاپیکسل وارد بازار شد. البته حسگر این دوربین از نوع فول‌فریم بوده و این مقدار رزولوشن را به صورت یکجا روی خود دارد. در حالی که حسگر Nokia Pure View 808 کمی متفاوت است. دیاگرام زیر اندازه حسگر این گوشی را در مقایسه با حسگر‌های معمول دوربین‌های دیجیتال نشان می‌دهد.





808-02


سلول‌های حساس به نور در حسگر این گوشی تقریبا برابر سلول‌های یک دوربین کامپکت با رزولوشن 8.2 مگاپیکسل است، اما این سلول‌ها می‌بایست تصویری با پنج برابر رزولوشن بالاتر ایجاد کنند. در واقع در صورتیکه حسگری به کوچکی حسگر تلفن‌های همراه بخواهد تصویری به این بزرگی را ثبت کند، می‌بایست حساسیت بسیار بالایی را به کار گرفته و از طریق بازسازی (Sampling) پیکسل‌ها آنها را ایجاد کند. این کار به ایجاد نویز بسیار شدید منتهی می‌شود و عملا عکس را غیر قابل استفاده می‌کند. نوکیا برای حل این مشکل از سیستمی استفاده می‌کند که می‌تواند از هر تصویر 7 تصویر مستقل تهیه کند و از ترکیب آنها به تصویری با رزولوشن 41 مگاپیکسل با درصد نویز قابل قبول برسد. این روش کاملا متفاوت از روشی است که بسیاری از دوربین‌های سونی، برای عکاسی در شب روی دست به کار می‌گیرند تا بتوانند تصاویری با حداقل نویز ممکن را در حساسیت‌های بالا ثبت کنند (در آن دوربین‌ها تعدادی عکس از یک صحنه گرفته شده و این تصاویر بر هم منطبق می‌شوند تا نویز تصویر مکانیابی و حذف شود.) نوکیا این تکنولوژی را بازسازی افزایشی پیکسل‌ها یا "pixel oversampling" نامیده است. رزولوشن طبیعی بدون بازسازی پیکسلی در این گوشی تلفن همراه برابر 5 مگاپیکسل (3072x1728 pixels) است و در اغلب شرایط عکس‌برداری خروجی دوربین این گوشی برابر 3، 5 یا 8 مگاپیکسل می‌باشد. جالب اینکه شما می‌توانید با استفاده از این تکنولوژی تا 3 برابر زوم دیجیتال داشته باشید و کیفیت تصویر هیچگونه تغییری نخواهد کرد (همانند زوم اپتیکال).


808-03


نوکیا نزدیک به 5 سال است که روی این گوشی کار می‌کند، بنابراین بی‌دلیل نیست که در این گوشی تلفن همراه از سیستم عامل سیمبیان به جای ویندوز فون استفاده شده است. نوکیا در وبلاگ خودش در اینباره می‌گوید:

 

"یک تصویر 5 یا 6 مگاپیکسلی برای نمایش روی صفحه تلوزیون، کامپیوتر یا وب کافی است. بنابراین چه دلیلی دارد که ما عکس‌هایی با رزولوشنی حتی بسیار بالاتر از چاپ در اندازه A4 را داشته باشیم؟ در واقع قرار نیست این عکس‌ها را روی یک بیلبورد چاپ کنیم. ما می‌خواهیم اندازه عکس‌ها آنقدر بزرگ باشد که بتوانید هر اندازه دلخواه از آنها را برش بزنید." برای خواندن مطلب وبلاگ نوکیا درباره گوشی 808 Pure View اینجا کلیک کنید.

 

امکانات فیلمبرداری این گوشی نیز بی‌نظیر است. شما با دوربین Pure View 808 می‌توانید ویدئو‌های Full HD 1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه و زوم 4X دیجیتال (بدون افت کیفیت) ضبط کنید. یعنی اطلاعات چیزی حدود 1 میلیارد پیکسل در هر ثانیه خوانده و پردازش می‌شود! در صورتیکه رزولوشن فیلمبرداری را کاهش دهید می‌توانید از زوم 6X در رزولوشن 720p و 12X در رزولوشن 640x360 بدون افت کیفیت بهره ببرید.

 

برای اینکه درباره تکنولوژی به کار رفته درباره این دوربین بیشتر بدانید می‌توانید این مقاله را دانلود کنید ( white paper).

 

همچنین برای دیدن نمونه عکس‌های ویرایش نشده این دوربین می‌توانید این فایل زیپ را دانلود کنید: (دقت داشته باشید که حجم این فایل بسیار زیاد است!)

 

مشخصات لنز و حسگر گوشی Nokia 808 Pure View به نقل از Dpreview:

 

 

Carl Zeiss Optics

Focal length: 8.02mm

35mm equivalent focal length: 26mm, 16:9 | 28mm, 4:3

F-number: f/2.4

Focus range: 15cm – Infinity (throughout the zoom range)

Construction:

• 5 elements, 1 group. All lens surfaces are aspherical

One high-index, low-dispersion glass mould lens

Mechanical shutter with neutral density filter

Optical format: 1/1.2

Total number of pixels: 7728 x 5368

Pixel Size: 1.4um

kodakcameras


شوک‌آور ترین خبر امسال کنار رفتن شرکت کداک از بازار دوربین‌های عکاسی بود. شرکتی که خود برای اولین بار دوربین دیجیتال را در سال 1975 اختراع کرد و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های سازنده دوربین در جهان بود، هفته پیش اعلام کرد که برای همیشه ساخت دوربین‌های عکاسی، دوربین‌های فیلمبرداری خانگی و قاب‌های دیجیتال را کنار خواهد گذاشت و به جای آن بیشتر روی ادامه دادن نام این شرکت در زمینه‌های دیگر مانند چاپگر‌های جوهر افشان فعالیت می‌کند. اگرچه کداک را نمی‌توان یکی از بازیگران بزرگ دنیای دیجیتال به حساب آورد، اما بهرحال زمانی که هنوز دوربین‌های دیجیتال وارد بازار نشده بودند، این شرکت یکی از بازیگران اصلی دنیای فیلم و کاغذ بود. این Kodak Brownie بود که برای نخستین بار عکاسی را برای عموم جا انداخت و مفهوم عکسهای سریع یا snapshot را وارد فرهنگ لغات تخصصی عکاسی کرد.

 

 

کداک با انتشار این مطالب به طور رسمی خروج خوش را اعلام کرده و CNET نیز این خبر را منتشر کرد.


منبع : dijitallberooz.loxblog.com



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ جمعه 6 مرداد 1391برچسب:, ] [ 14:24 ] [ مهــــدی یوسفیـــان ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

خــوش آمدید
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 4
بازدید کل : 16673
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

کد آیکن نوار آدرس


بامبی